
دانش آموزان انتظار می رود در پایان فصل بتوانند :<br>۱- ذرات سازنده ی برخی مواد را تشخیص دهند (یون – مولکول).<br>۲- چند بلور بسازند و آنها را با هم مقایسه نمایند.<br>۳-علت رسانایی برخی محلول ها را بیان کنند.<br>4- با اجرای آزمایش حرکت یون ها در آب را بررسی نمایند.<br>5-با استفاده ازمدل اتمی بور طرز تشکیل بلور نمک طعام را شرح دهند.<br>6- ویژگی ترکیبات یونی را شرح دهند.<br>7- علت ایجاد پیوند یونی و کوالانسی را توضیح دهند.<br>ما در دنیایی از مواد زندگی می کنیم که ویژگی های گوناگونی دارند و به حالت های مختلفی مانند جامد، مایع و گاز یافت می شوند<br>. برخی از آنها بلوری و برخی دیگر بی شکل اند. همهٔ این مواد از اتم ساخته شده اند.<br>در واقع اتم ها به روش های گوناگون با هم ترکیب می شوند و یون ها و مولکول ها را ایجاد می کنند. <br>آیا تا کنون به این موضوع اندیشیده اید که اتم ها چگونه با هم ترکیب می شوند؟ چرا برخی از آنها با هم ترکیب می شوند<br>و مولکول ها را تولید می کنند، در حالی که برخی دیگر در اثر ترکیب شدن، یون ها را تولید می کنند؟ <br>در این فصل با رفتار اتم ها با یکدیگر و همچنین با خواص ترکیب های یونی و مولکولی آشنا می شوید.<br><br><br>همه اتم ها نمی توانند باهم ترکیب شوند<br>فلز با فلز ترکیب نمی شود <br>فلز با نافلز می تواند ترکیب شود مثل آهن اکسید و........<br>نافلز با نافلز می تواند ترکیب شود مانند آب ،الکل و.........<br>ترکیب نافلز با نافلز جز ترکیبات مولکولی و فلز بانافلز جز ترکیبات یونی است<br>ویژگی های مواد<br>به عوامل زیر بستگی دارد <br>....نام فایل : فصل دوم کتاب علوم نهم
فرمت : .pptx
تعداد صفحه/اسلاید : 26
حجم : 3646 کیلوبایت
بنام خدا
فصل دوم کتاب علوم نهم
اهداف پیامد محور :
۱- دانش آموزان باید بتوانند :
ترکیبات یونی و کوالانسی را تشخیص دهند.
علت رسانایی برخی محلول ها را بیان کنند.
ویژگی ترکیب های یونی و کوالانسی را بیان کنند.
۲-دانش آموز باید بتواند با استفاده از مدل مولکولی
ترکیبات مختلف را بسازد.
اهداف رفتاری
مبلغ واقعی 18,000 تومان 30% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 12,600 تومان
برچسب های مهم