محل لوگو

برچسب ها

Neuro,Linguistic,Programming,Neuro Linguistic Programming,دانلود Neuro Linguistic Programming ppt,دانلود Neuro Linguistic Programming ppt,دانلود Neuro Linguistic Programming,Neuro Linguistic Programming ppt,آئين‌نامه,حفاظتي,تاسيسات,الكتريكي,در,كارگاهها,1,آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1,آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,آئین,نامه,آموزشی,ph.D,آئین نامه آموزشی ph.D,دانلود آئین نامه آموزشی ph.D ppt,دانلود آئین نامه آموزشی ph.D ppt,دانلود آئین نامه آموزشی ph.D,آئین نامه آموزشی ph.D ppt,آئین,نامه,آموزشی,کاردانی,و,کارشناسی,آئین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی,دانلود آئین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی ppt,دانلود آئین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی ppt,دانلود آئین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی,آئین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی ppt,آئین,نامه,حضور,وغیاب,آئین نامه حضور وغیاب,دانلود آئین نامه حضور وغیاب ppt,دانلود آئین نامه حضور وغیاب ppt,دانلود آئین نامه حضور وغیاب,آئین نامه حضور وغیاب ppt,آسیب,شناسی,ماهواره,و,اینترنت,آسیب شناسی ماهواره و اینترنت,دانلود آسیب شناسی ماهواره و اینترنت ppt,دانلود آسیب شناسی ماهواره و اینترنت ppt,دانلود آسیب شناسی ماهواره و اینترنت,آسیب شناسی ماهواره و اینترنت ppt,آشنايي,با,اصول,كلي,احياء,قلبي,ريوي,آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي,آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,Tree ppt,دانلود آشنايي با ايندکسهاي Bآشنايي,با,درخت,هاي,تصميم,گيري,آشنايي با درخت هاي تصميم گيري,دانلود آشنايي با درخت هاي تصميم گيري ppt,دانلود آشنايي با درخت هاي تصميم گيري ppt,دانلود آشنايي با درخت هاي تصميم گيري,آشنايي با درخت هاي تصميم گيري ppt,آشنايي,با,سيستم,اعداد,آشنايي با سيستم اعداد,دانلود آشنايي با سيستم اعداد ppt,دانلود آشنايي با سيستم اعداد ppt,دانلود آشنايي با سيستم اعداد,آشنايي با سيستم اعداد ppt,آشنايي,با,سيستم,نمونه,گيري,و,روشهاي,تشخيص,مواد,مخدر,آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر,آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 66
  • بازدید دیروز : 338
  • بازدید کل : 156303

پاورپوینت در مورد پرسش و پاسخ در زمينه سرمايه‌گذاري خارجي جمهوري اسلامي ايران


پاورپوینت در مورد پرسش و پاسخ در زمينه سرمايه‌گذاري خارجي جمهوري اسلامي ايران

نام فایل : پرسش و پاسخ در زمينه سرمايه‌گذاري خارجي جمهوري اسلامي ايران

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 52

حجم : 543 کیلوبایت


بنام خدا
پرسش و پاسخدر زمینه سرمایه گذاری خارجی درجمهوری اسلامی ایران
فهرست مندرجات


پیشـگفتار :
مجموعه پرسش و پاسخ حاضر حاوی سئوالاتی است که عموما توسط علاقمندان به سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود . امید است پاسخ‌های ارائه شده این امکان را فراهم سازد تا اینگونه علاقمندان ضمن آگاهی یافتن از سیاست سرمایه‌گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران ، اطلاعات جامعی در خصوص چارچوب قانونی پذیرش این قبیل سرمایه‌گذاریها و چگونگی طی مراحل اخذ مجوز مربوطه بدست آورند .
گرچه ممکن است برخی از سئوالات لزوما ارتباط مستقیمی با مقوله سرمایه‌گذاری خارجی نداشته باشد ولی به هر تقدیر از آنجا که تهیه مجموعه‌ای جامع مدنظر بوده سعی شده است انواع سئوالات محتمل گردآوری شود . بدیهی است که سرمایه‌گذاران ممکن است به اطلاعات دقیق‌تری در باب هر موضوع نیاز داشته باشند که در این صورت علاوه بر اینکه می‌توانند به سایر انتشارات و مجموعه راهنمای سرمایه‌گذاری خارجی برای توضیحات بیشتر مراجعه کنند ، مستقیما با سازمان سرمایه‌گذاری نیز مکاتبه و یا ملاقات حضوری داشته باشند. سازمان سرمایه‌گذاری پاسخگوی هرگونه سئوال مرتبط با سرمایه‌گذاری که دراین مجموعه ذکر نشده است ، نیز می‌باشد . به خوانندگان مجموعه توصیه می‌شود برای پاسخگویی به سئوالات خود ابتدا به فهرست موضوعی مجموعه مراجعه و پاسخ سئوالات مورد نظر را در بخش مربوطه جستجو کنند .

سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران
دفتر سرمایه‌گذاریهای خارجی
فصل اول« اطلاعات عمومی »
1) آیا سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مجاز است؟
سرمایه‌گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران براساس مقررات جاری کشور مجاز میباشد . هر سرمایه‌ گذار خارجی می‌تواند بمنظور عمران و آبادی و فعالیتهای تولیدی در هر زمینه‌ای اعم از صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و خدماتی مبادرت به سرمایه‌گذاری نماید . لیکن از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران فقط سرمایه‌گذاریهایی مشمول مزایا و حمایتهای قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی ( قانون سرمایه‌گذاری خارجی ) قرار می‌گیرند که مجوز لازم را براساس این قانون دریافت نموده باشند.
2) هدف از پذیرش سرمایه گذاری خارجی چیست؟
هدف از پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور رشد و توسعه اقتصادی ، افزایش فرصتهای شغلی، اخذ و توسعه فن آوری و مهارتهای مدیریتی و ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش توان صادراتی کشور می‌باشد.
3) سرمایه گذاری خارجی در چه قالب حقوقی و قراردادی قابل پذیرش است ؟
سرمایه‌گذاری خارجی در چارچوب کلیه روشهای مشارکت حقوقی ( بصورت سرمایه گذاری مستقیم ) و یا ترتیبات قراردادی قابل انجام است . منظور از ترتیبات قراردادی ، انواع روش های تامین مالی است که در چارچوب روشهای مشارکت مدنی، بیع متقابل و انواع روشهای ساخت، بهره برداری و واگذاری صورت می‌گیرد.

4) تعریف سرمایه گذاری خارجی چیست و چه ویژگیهائی دارد ؟
سرمایه گذاری خارجی عبارت است از بکارگیری سرمایه خارجی در فعالیتهائی که ریسک برگشت سرمایه و منافع آن به عهده سرمایه گذار باشد . براساس قانون سرمایه گذاری خارجی به دو روش کلی به ترتیب زیر طبقه بندی شده است :

الف ) مشارکت حقوقی ( سرمایه گذاری مستقیم )
منظور از مشارکت حقوقی ، سرمایه گذاری سهمی سرمایه گذار خارجی در یک شرکت ایرانی اعم از موجود یا جدید می باشد . میزان سهم الشرکه یا سهام سرمایه گذار خارجی در شرکت ایرانی تابع محدودیت نیست و سرمایه گذار به نسبت سرمایه و یا سهم خود در شرکت ، در مدیریت و اداره امور شرکت نقش دارد.
ب ) ترتیبات قراردادی
منظور از ترتیبات قراردادی مجموعه روشهائی است که طی آن استفاده از سرمایه خارجی صرفا تابع توافقات فیمابین طرفین قرارداد می باشد . به عبارت دیگر حقوق سرمایه گذار خارجی در نتیجه مشارکت مستقیم وی در سرمایه شرکت سرمایه پذیر ایرانی انجام نمی شود، بلکه به توافقات قراردادی طرفین متکی است . سرمایه گذاری خارجی درچارچوب ترتیبات قراردادی در کلیه بخش ها قابل انجام است. بازگشت سرمایه و منافع حاصله در اینگونه سرمایه گذاریها صرفا از عملکرد اقتصادی طرح مورد سرمایه گذاری بدون اتکاء به تضمین دولت ، بانکها و شرکتهای دولتی صورت می پذیرد .
5) سرمایه گذاری مستقیم خارجی درچه بخشهایی مجاز است ؟
سرمایه گذاری مستقیم خارجی درکلیه زمینه هایی که فعالیت بخش خصوصی در آن مجاز است، قابل انجام میباشد .
6) سرمایه گذاری خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادی در چه بخشهایی مجاز است ؟
سرمایه گذاری خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادی در کلیه بخشهای اقتصادی مجاز است لکن در بخشهایی که در اختیار دولت میباشد، سرمایه گذاری خارجی فقط در چارچوب ترتیبات قراردادی قابل انجام است.
7) چه نوع تشکل حقوقی برای تحقق یک سرمایه گذاری خارجی تجویز میشود؟
طبق قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت یا شخصیت حقوقی قابل تأسیس است که از بین آنها تشکیل شرکت سهامی که در آن سرمایه به سهام تقسیم میشود بعنوان رایج ترین و مقبولترین شکل تشکل حقوقی تجویز میشود ( برای اطلاع بیشتر به راهنمای تشکیل شرکت سهامی در ایران از انتشارات سازمان سرمایه گذاری مراجعه شود )
8) آیا داشتن شریک محلی برای سرمایه گذاران خارجی الزامی است ؟
داشتن شریک محلی الزامی نیست ولی معمولا سرمایه گذاران خارجی به علت آشنایی طرف های ایرانی با شرایط کار، مقررات و ضوابط اداری و استفاده از امکانات محلی که میتواند از طریق طرف های مناسب ایرانی در اختیار گذاشته شود، تمایل دارند شریک محلی داشته باشند.
9 )حد مجاز سرمایه گذاری خارجی در ایران چه میزان است ؟
هیچ محدودیتی از نظر درصد مشارکت و میزان سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
10) اگر چنین است پس منظور از نسبت های 25% و 35% مذکور در بند « د » ماده « 2 » قانون سرمایه گذاری خارجی چیست ؟
نسبت های مذکور ارتباطی به درصد سرمایه گذاری خارجی در هر مورد سرمایه گذاری ندارد و همانطور که قبلا توضیح داده شد هیچ محدودیتی بلحاظ درصد مشارکت خارجی در شرکتهای ایرانی اعمال نمی شود. نسبتهای یاد شده ناظر به تعیین سهم ارزش کالاها و خدمات تولیدی سرمایه گذاری خارجی در کل اقتصاد کشور می باشد که در هر بخش و زیر بخش ( رشته ) اقتصادی در زمان صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی محاسبه میگردد.
11 ) آیا سرمایه گذاری خارجی در حوزه های بالادستی نفت و گاز مجاز می باشد؟
سرمایه گذاری خارجی در حوزه های بالادستی نفت و گاز در چارچوب ترتیبات قراردادی امکانپذیر است لکن سرمایه گذاری خارجی بصورت مستقیم صرفاً در حوزه های پائین دستی مجاز است.
....


مبلغ واقعی 45,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 36,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 107

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما