محل لوگو

برچسب ها

آئين‌نامه,حفاظتي,تاسيسات,الكتريكي,در,كارگاهها,1,آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1,آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,آئین,نامه,حضور,وغیاب,آئین نامه حضور وغیاب,دانلود آئین نامه حضور وغیاب ppt,دانلود آئین نامه حضور وغیاب ppt,دانلود آئین نامه حضور وغیاب,آئین نامه حضور وغیاب ppt,آسیب,شناسی,فضای,مجازی,آسیب شناسی فضای مجازی,دانلود آسیب شناسی فضای مجازی ppt,دانلود آسیب شناسی فضای مجازی ppt,دانلود آسیب شناسی فضای مجازی,آسیب شناسی فضای مجازی ppt,آسیب,های,سوختگی,آسیب های سوختگی,دانلود آسیب های سوختگی ppt,دانلود آسیب های سوختگی ppt,دانلود آسیب های سوختگی,آسیب های سوختگی ppt,آسیبهای,عروقی,مغز,آسیبهای عروقی مغز,دانلود آسیبهای عروقی مغز ppt,دانلود آسیبهای عروقی مغز ppt,دانلود آسیبهای عروقی مغز,آسیبهای عروقی مغز ppt,آشنايى,با,تاريخ,تمدن,اسلامى,آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى,دانلود آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى ppt,دانلود آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى ppt,دانلود آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى,آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى ppt,آشنايي,با,اصول،,قوانين,و,مقررات,بهداشت,محيط,آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط,دانلود آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط ppt,دانلود آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط ppt,دانلود آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط,آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط ppt,آشنايي,با,ايندکسهاي,BTree,آشنايي با ايندکسهاي BTree,دانلود آشنايي با ايندکسهاي Bآشنايي,با,سيستم,اعداد,آشنايي با سيستم اعداد,دانلود آشنايي با سيستم اعداد ppt,دانلود آشنايي با سيستم اعداد ppt,دانلود آشنايي با سيستم اعداد,آشنايي با سيستم اعداد ppt,

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 125
  • بازدید دیروز : 430
  • بازدید کل : 159779

پاورپوینت در مورد اثرات مهاجرت،شهرنشینی و بیکاری بر توسعه اقتصادی


پاورپوینت در مورد اثرات مهاجرت،شهرنشینی و بیکاری بر توسعه اقتصادی

نام فایل : اثرات مهاجرت،شهرنشینی و بیکاری بر توسعه اقتصادی

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 59

حجم : 3607 کیلوبایت




*
*
شهرنشيني بيش از پنج هزار سال قدمت دارد. تا سال 1900 از هر هشت نفر، فقط يكي در مناطق شهري زندگي مي‌كرد. اما در پايان قرن ببستم نيمي از جمعيت جهان شهرنشين بودند که دو سوم از اين جمعيت در كشورهاي جهان سوم زندگي مي‌كنند (گيلبرت وگاگلر، 1375:7).
گسترش شهرنشيني بخصوص در دوره معاصر سبب دل مشغولي بسياري از نخبگان و صاحبنظران گوناگون به مسائل و پيامدهاي ناشي از توسعه شهر وشهرنشيني شده است:گسترش شهرنشيني به عنوان يك پديده معمول در جوامع، موجب شده كه مسئله "شهر" يكي از مسائل مهم جامعه‌شناسي شود (ممتاز،1379:3 ).

*

نظام شهرنشینی و روند سریع آن در کشور های در حال توسعه سبب هجوم گسترده به شهرها و پیدایش بخش خدمات متورم، حاشیه نشینی گسترده، بیکاری پنهان، پیدایش دوگانگی شبکه های اجتماعی مهاجرین در شهرها می گردد.
شهرهای کشورهای رشد نیافته نهاد‌های دورگه‌ای هستند که در نتیجه دو واکنش پدید آمده‌اند:
اول واکنش به تقسیم کار اجتماعی که پدیده ای بومی است
دوم واکنش به ادغام در اقتصاد جهانی (گیلبرت و گاگلر 1375 : 31).

*
مهاجرت در معني عام كلمه يعني ترك سرزمين اصلي و ساكن شدن در سرزميني ديگر بطور موقت یا دائم.
تعريف ديگر مهاجرت عبارتست از تغيير محل اقامت ، ضمن عبور از مرزهاي سياسي براي مدتي بيش از يك سال
با توجه به اين تعريف دو نوع مهاجرت تشخيص داده مي شود:
مهاجرت داخلي ، يا درون مرزي
مهاجرت خارجي يا بين المللي

*
امروز برخلاف تاريخ باستان مهاجرت ديگر انگيزه هاي زيستي و بيولوژيكي و يافتن غذا و يا سرپناه ندارد
بلكه مهاجرت در جهان امروز پديده اي اجتماعي ـ اقتصادي ـ سياسي و فرهنگي است.

دونالد ـ جي ـ بوك مهاجرت را اينگونه تعريف مي كند مهاجرت عبارتست از پاسخ ارگانيسم انساني ، به نيروهاي اقتصادي ـ اجتماعي و جمعيتي در محيط.

« آستانه كوچ» نقطه اي است كه فرد احتمالاً در آن نقطه از نظر روحي ، رواني و ديگر ويژگي هاي فردي از موطن خويش حداقل از نظر پيوندهاي فكري ، معنوي فرد در آستانه مهاجرتي تغيير كرده و وي را به مهاجرت راغب مي سازد .
*
بسیاری از کشورهای روبه توسعه از آمیزهء سه پدیدهء مهاجرت سیل‏آسا از روستا به‏ شهر،بهره‏وری ناچیز کشاورزی و بیکاری و کم‏کاری فزایندهء شهری و روستایی به ستوه‏ آمده‏اند.این سه پدیده به هم گره خورده و هر یک دیگری را تقویت می‏کند
*
امروزه‏ با توجّه به تجربه کشورهای در حال توسعه کاملا روشن است که‏ آهنگ مهاجرت از روستا به شهر از آهنگ ایجاد مشاغل شهری‏ فزونی یافته و تا حدود زیادی از ظرفیت صنایع و خدمات‏ اجتماعی شهری در جذب مؤثّر کارگران فراتر رفته است .
لذا امروزه مهاجرت باید به عنوان اساسی ترين پدیدهء تقویت‏کنندهء کارگر اضافی شهری،بررسی می شود .
*
شهرنشینی بطئی(كند-آهسته) در فاصله سالهای 1300 تا 1340
....


مبلغ واقعی 28,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 22,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما