محل لوگو

برچسب ها

OVID,,,چیست,OVID, چیست,دانلود OVID چیست ppt,دانلود OVID چیست ppt,دانلود OVID چیست,OVID چیست ppt,آئین,نامه,حضور,وغیاب,آئین نامه حضور وغیاب,دانلود آئین نامه حضور وغیاب ppt,دانلود آئین نامه حضور وغیاب ppt,دانلود آئین نامه حضور وغیاب,آئین نامه حضور وغیاب ppt,آسیب,های,سوختگی,آسیب های سوختگی,دانلود آسیب های سوختگی ppt,دانلود آسیب های سوختگی ppt,دانلود آسیب های سوختگی,آسیب های سوختگی ppt,آسیبهای,عروقی,مغز,آسیبهای عروقی مغز,دانلود آسیبهای عروقی مغز ppt,دانلود آسیبهای عروقی مغز ppt,دانلود آسیبهای عروقی مغز,آسیبهای عروقی مغز ppt,آشنائي,با,مفاهيم,اوليه,شي,گرائي,آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي,آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,آشنائی,با,فعالیتهای,گروه,امور,فرهنگي,و,ارتباطات,آشنائی با فعالیتهای گروه امور فرهنگي و ارتباطات,دانلود آشنائی با فعالیتهای گروه امور فرهنگي و ارتباطات ppt,دانلود آشنائی با فعالیتهای گروه امور فرهنگي و ارتباطات ppt,دانلود آشنائی با فعالیتهای گروه امور فرهنگي و ارتباطات,آشنائی با فعالیتهای گروه امور فرهنگي و ارتباطات ppt,آشنايى,با,تاريخ,تمدن,اسلامى,آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى,دانلود آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى ppt,دانلود آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى ppt,دانلود آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى,آشنايى با تاريخ تمدن اسلامى ppt,آشنايي,با,اصول,كلي,احياء,قلبي,ريوي,آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي,آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,Tree ppt,آشنايي,با,درخت,هاي,تصميم,گيري,آشنايي با درخت هاي تصميم گيري,دانلود آشنايي با درخت هاي تصميم گيري ppt,دانلود آشنايي با درخت هاي تصميم گيري ppt,دانلود آشنايي با درخت هاي تصميم گيري,آشنايي با درخت هاي تصميم گيري ppt,آشنايي,با,سيستم,نمونه,گيري,و,روشهاي,تشخيص,مواد,مخدر,آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر,آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 86
  • بازدید دیروز : 430
  • بازدید کل : 159740

پاورپوینت در مورد اخلاق در حسابداری و اقتصاد


پاورپوینت در مورد اخلاق در حسابداری و اقتصاد

نام فایل : اخلاق در حسابداری و اقتصاد

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 36

حجم : 970 کیلوبایت


بنام دانای توانا
اخلاق در حسابداری و اقتصاد
*

حسابداری دانشی است ارزشمند و مولفه اصلی برای اقتصاد بازار است . هیچ فعالیت اقتصادی بدون اتکا به حسابداری امکان پذیر نیست . حسابداری به ارائه اطلاعاتی در رابطه با وضعیت مالی و میزان سود دهی میپردازد . این دانش مبنای نظام های مالی وپولی کشور است و نقشی کلیدی در نظارت در راستای ایجاد قابلیت پاسخگویی و شفاف سازی در زمینه اقتصاد ایفا می کند.اما وجود میزان بالای کلاهبرداری هایی که در آنها حسابداران یا حسابرسان ، مدیران یا مسئولان اجرایی دخیل بوده اند منجر به بروز ابهامها و طرح پرسش هایی در رابطه با راستگویی و امانت حسابداران حرفه ای شده است . طی قرن بیستم حرفه حسابداری به عنوان شغلی وابسته به اخلاق و اصول اخلاقی تلقی می شد . اما این ادعا از سوی تنظیم کنندگان مقررات ، قانون گذاران ، سرمایه گذاران و سهامداران مورد تردید قرار گرفته است .
*
مقدمه:
اخلاق چیست؟
اخلاق را می توان به عنوان شاخه ای از فلسفه تعریف کرد که ارزش را با توجه به رفتار انسان در ارتباط با درستی یا نادرستی اقدام ها و نیز خوبی یا بدی نیت و پیامدهای اقدام ها مورد توجه قرار می دهد . در تعریفی گسترده تر ، اخلاق مجموعه ای از اصول یا ارزش های اخلاقی را شامل می شود . هر یک از ما دارای مجموعه ای هستیم که گاهی اوقات به طور صحیح به آن ها توجه داریم و در برخی موارد نسبت به آن ها بی توجهیم .
فیلسوف ها ، نهادهای مذهبی و سایر گروه ها اصول و ارزش های اخلاقی ایده آل را به شیوه های مختلف تعریف کرده اند . مثال هایی از اصول یا ارزش های اخلاقی تعیین شده در سطح اجرایی عبارتند از قوانین و مقررات ، تعالیم مذهبی ، مجموعه قوانین اصول اخلاقی در تجارت جهت گروه های حرفه ای یا صنعتی و آیین های اخلاق حرفه ای در سازمان ها.
به عبارت دیگر ، اخلاق مجموعه ای از معیار های اخلاقی جهت بررسی درستی یا نا درستی یک موضوع است .



*
اهمیت اخلاق :
ماهیت کار انجام شده توسط حسابداران و حسابرسان نیاز به سطح بالایی از اخلاق دارد . شناخت اخلاق میتواند حسابداران و حسابرسان را برای غلبه بر معضلات اخلاقی کمک کند . همچنین به آنها برای انتخاب صحیح کمک می کند ، اگرچه ممکن است به نفع شرکت نباشد اما برای سرمایه گذاران و ذینفعانی که از این اطلاعات استفاده میکنند مفید است .

*
اخلاق حرفه ای در حسابداری :
اخلاق حسابداری برای اولین بار توسط لوکا پاچیولی ( پدر حسابداری ) معرفی شد و بعد از آن توسط گروه های دولتی ، سازمان های حرفه ای وشرکت های مستقل گسترش یافته است . اخلاق دردوره های حسابداری در موسسات آموزش عالی و همچنین توسط شرکت های حسابداری آموزش وتدریس میشود.
با توجه به طیف وسیعی از خدمات حسابداری و فروپاشی و ورشکستگی شرکت های بزرگ ، با توجه به استانداردهای اخلاقی در حرفه حسابداری پذیرفته شده است . این فرو پاشی و ورشکستگی در نتیجه بی توجهی گسترده به شهرت حرفه حسابداری بوده است . برای مبارزه با انتقاد و جلوگیری از کلاهبرداری در حسابرسی ها ، سازمان های حسابداری مختلف و دولت ها مقررات و راه حل هایی را برای بهبود اخلاق در حرفه حسابداری وضع کرده اند .


*
آموزش اخلاق:
دانشگاه ها در دهه 1980 شروع به تدریس اخلاق کسب و کار نمودند . دروس مربوط به این موضوع به طور چشمگیری در چند دهه اخیر رشد نموده اند . مطالعات اخیر نشان می دهد که تمامی کتاب های درسی حسابداری به طریقی به اخلاق دسترسی دارند . در سال 1993 اولین مرکز ایالات متحده که بر مطالعه اخلاق در حرفه حسابداری تمرکز داشت در دانشگاه ایالتی نیویورک افتتاح شد .

*
هفت هدف آموزش اخلاق در حسابداری :
در سال 1988 ، استفان ای . لوئب پیشنهاد نمود که آموزش اخلاق حسابداری باید دارای هفت هدف باشد .
1- ربط دادن آموزش حسابداری به مسائل اخلاقی
2- به رسمیت شناختن مسائل در حسابداری که دارای مفاهیم اخلاقی هستند
3- توسعه دادن حس تعهد اخلاقی یا مسئولیت پذیری
4- توسعه توانایی های مورد نیاز برای مقابله با درگیری های اخلاقی یا مشکلات
....


مبلغ واقعی 28,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 22,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما