محل لوگو

برچسب ها

Neuro,Linguistic,Programming,Neuro Linguistic Programming,دانلود Neuro Linguistic Programming ppt,دانلود Neuro Linguistic Programming ppt,دانلود Neuro Linguistic Programming,Neuro Linguistic Programming ppt,آسیب,شناسی,ماهواره,و,اینترنت,آسیب شناسی ماهواره و اینترنت,دانلود آسیب شناسی ماهواره و اینترنت ppt,دانلود آسیب شناسی ماهواره و اینترنت ppt,دانلود آسیب شناسی ماهواره و اینترنت,آسیب شناسی ماهواره و اینترنت ppt,آسیبهای,عروقی,مغز,آسیبهای عروقی مغز,دانلود آسیبهای عروقی مغز ppt,دانلود آسیبهای عروقی مغز ppt,دانلود آسیبهای عروقی مغز,آسیبهای عروقی مغز ppt,آشنائي,با,مفاهيم,اوليه,شي,گرائي,آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي,آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,آشنائی,با,آخرین,دستورالعملهای,ساخت,وفروش,عینک,طبی1388,آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388,دانلود آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388 ppt,دانلود آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388 ppt,دانلود آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388,آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388 ppt,آشنايي,با,اصول,طب,انتقال,خون,آشنايي با اصول طب انتقال خون,دانلود آشنايي با اصول طب انتقال خون ppt,دانلود آشنايي با اصول طب انتقال خون ppt,دانلود آشنايي با اصول طب انتقال خون,آشنايي با اصول طب انتقال خون ppt,Tree,آشنايي با ايندکسهاي BTree ppt,دانلود آشنايي با ايندکسهاي BTree ppt,آشنايي,با,سامانه‌ي,مديريت,الكترونيك,انجمن,آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن,دانلود آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن ppt,دانلود آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن ppt,دانلود آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن,آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن ppt,آشنايي,با,سيستم,نمونه,گيري,و,روشهاي,تشخيص,مواد,مخدر,آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,دانلود آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر,آشنايي با سيستم نمونه گيري و روشهاي تشخيص مواد مخدر ppt,

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 67
  • بازدید دیروز : 338
  • بازدید کل : 156304

پاورپوینت مبحث ورزش و نیرو (2)


پاورپوینت مبحث  ورزش و نیرو  (2)

نام فایل : مبحث ورزش و نیرو (2)

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 3655 کیلوبایت


بنام خدا
علوم ششم دبستان

مبحث : ورزش و نیرو (2)


نیروهای تماسی :
نیروی اصطکاک ، نیروی مقاومت هوا ، نیروی بالابری نیروهایی هستند که برای اعمال و اثر نیرو ، به تماس با جسم نیاز است .
نیروی های غیر تماسی :
نیروی جاذبه زمین ، نیروی الکتریکی ، نیروی مغناطیسی نیروهایی هستند که از راه دور و بدون تماس دو جسم به یکدیگر وارد می شوند .
انواع نیروها
زمین به همه ی اجسام نزدیک خود نیرو وارد می کند و آنها را به طرف خود می کِشد . این نیرو ،‌ نیروی گرانشی یا جاذبه زمین نامیده می شود .
نیروی جاذبه زمین
نیروی جاذبه زمین روی هر کس و هر چیزی عمل می کند .
نیروی جاذبه ای که زمین به یک جسم وارد می کند ،‌ وزن نامیده می شود .
نکته : زمین هیچ جسمی را دفع نمی کند و فقط اجسام را جذب می کند . به همین دلیل اجسام روی زمین وزن دارند .
نیروی وزن
نکته : وزن با جرم فرق دارد .
وزن مقدار نیرویی است که از طرف زمین به جسم وارد می شود و با نیروسنج اندازه گیری می شود .
جرم اما مقدار ماده ی تشکیل دهنده ی یک جسم است که با ترازو اندازه گیری می شود و واحد آن کیلوگرم است .
توجه : اکثر مردم به جای کلمه ی جِرم از کلمه ی وزن استفاده می کنند . مثلا می گویند وزن این سیب زمینی ها 3 کیلوگرم است در حالی که این گفته درست نیست و باید گفت : جِرم این سیب زمینی ها 3 کیلوگرم است .
وزن و جرم
ترازوهای متفاوتی برای اندازه گیری جرم ساخته شده اند .
مانند : دو کفه ای ، عقربه ای ،‌ رو میزی ، دیجیتالی
ترازو
زمین و هفت سیاره ی دیگر منظومه شمسی با بیش از 160 قمر در اثر نیروی گرانش به دور خورشید می چرخند و فاصله ی هر سیاره از خورشید حین حرکت در مدارش تغییر می کند اما هیچ گاه با هم برخورد نمی کنند .
شگفتی آفرینش
نیرویی که یک آهن ربا به یک آهن ربای دیگر یا جسمی که جذب آهن ربا می شود ‌، وارد می کند ،‌ نیروی مغناطیسی نامیده می شود که نوعی نیروی غیر تماسی است .
نیروی مغناطیسی می تواند هم از نوع کششی باشد و هم از نوع رانشی .

نیروی مغناطیسی
دو سر آهن ربا که خاصیت مغناطیسی قوی دارند ،‌ قطب های آهن ربا نامیده می شوند .
هرگاه دو قطب هم نام آهن ربا را کنار هم قرار دهیم نیروی مغناطیسی از نوع رانشی است یعنی همدیگر را دفع می کنند .
هرگاه دو قطب ناهمنام آهن ربا به هم و یا یک آهن ربا به فلز آهن نزدیک شود ، نیروی مغناطیسی از نوع کششی است و همدیگر را جذب می کنند .

....


مبلغ واقعی 18,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما