محل لوگو

برچسب ها

آئين‌نامه,ايمني,مخازن,آب,و,استخر,ها,آئين‌نامه ايمني مخازن آب و استخر ها,دانلود آئين‌نامه ايمني مخازن آب و استخر ها ppt,دانلود آئين‌نامه ايمني مخازن آب و استخر ها ppt,دانلود آئين‌نامه ايمني مخازن آب و استخر ها,آئين‌نامه ايمني مخازن آب و استخر ها ppt,آئين‌نامه,حفاظتي,تاسيسات,الكتريكي,در,كارگاهها,1,آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,دانلود آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1,آئين‌نامه حفاظتي تاسيسات الكتريكي در كارگاهها 1 ppt,آئین,نامه,رفتار,وپوشش,حرفه,ای,دانشجویان,دانشگاههای,علوم,پزشکی,کشور,آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور,دانلود آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ppt,دانلود آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ppt,دانلود آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور,آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ppt,آسیب,شناسی,فضای,مجازی,آسیب شناسی فضای مجازی,دانلود آسیب شناسی فضای مجازی ppt,دانلود آسیب شناسی فضای مجازی ppt,دانلود آسیب شناسی فضای مجازی,آسیب شناسی فضای مجازی ppt,آشنائي,با,مفاهيم,اوليه,شي,گرائي,آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,دانلود آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي,آشنائي با مفاهيم اوليه شي گرائي ppt,آشنائی,با,آخرین,دستورالعملهای,ساخت,وفروش,عینک,طبی1388,آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388,دانلود آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388 ppt,دانلود آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388 ppt,دانلود آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388,آشنائی با آخرین دستورالعملهای ساخت وفروش عینک طبی1388 ppt,آشنايي,با,اصول،,قوانين,و,مقررات,بهداشت,محيط,آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط,دانلود آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط ppt,دانلود آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط ppt,دانلود آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط,آشنايي با اصول، قوانين و مقررات بهداشت محيط ppt,آشنايي,با,ايندکسهاي,BTree ppt,دانلود آشنايي با ايندکسهاي BTree ppt,آشنايي,با,سامانه‌ي,مديريت,الكترونيك,انجمن,آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن,دانلود آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن ppt,دانلود آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن ppt,دانلود آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن,آشنايي با سامانه‌ي مديريت الكترونيك انجمن ppt,

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 121
  • بازدید دیروز : 170
  • بازدید کل : 161112

راهبردهای حل مسئله


راهبردهای حل مسئله

نام فایل : راهبردهای حل مسئله

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 697 کیلوبایت


بنام خدا
راهبردهای حل مسئله
جلسه اول
در حل هر مساله 4 مرحله وجود دارد:

1- فهمیدن مساله
2. انتخاب راهبرد مناسب
3. حل کردن مساله
4. بازگشت به عقب
مراحل حل مساله
1.راهبرد رسم شکل :

کشیدن شکل مناسبی که مساله را حل کند یا به حل مساله کمک کند، به طوریکه که نیازی به عملیات و محاسبه نباشد. از شکل های ساده برای درک بهتر و حل کردن مساله استفاده کنید.
فرش دایره ای شکل به قطر ۲ متر را در وسط اتاقی مستطیل شکل انداخته ایم. اگر لبه فرش تا هر طول اتاق ۵/۰ متر و تا هر عرض اتاق ۱ متر فاصله داشته باشد، مساحت این اتاق مستطیل شکل چند متر مربع است؟
۲.راهبرد الگوسازی : همه حالتهای ممکن را با نظم الگو و ترتیب بنویسیم به طوریکه هیچ حالتی از قلم نیافتد. برای رسیدن به جواب مساله نوشتن تمام حالات ممکن الزامی است.
دو عدد طبیعی بیابید که حاصلضرب آنها ۳۰ باشد و حاصل جمع آنها بیشترین مقدار ممکن باشد.
۳.راهبرد حذف حالت های نامطلوب:

ابتدا به روش الگوسازی حالت های ممکن را یادداشت میکنیم، سپس با توجه به شرایط گفته شده در مساله حالت های نامطلوب و نادرست را کنار میگذاریم تا پاسخ مساله یا همان حالت های مطلوب به دست آیند.
سمانه ۶ دارت به سمت صفحه هدف پرتاب می کند. امتیازهای روی صفحه هدف ۲ و ۴ و ۶ و ۸ و ۱۰ بودند. اگر همه پرتاب های او به صفحه هدف برخورد کرده باشند، کدام عددها نمی توانند امتیازهای سمانه باشند؟


۱۴ ۲۳ ۳۸ ۳۱ ۳۰ ۴۲ ۱۵ ۶ ۶۴
۴.راهبرد الگویابی: کشف الگو، رابطه یا نظم موجود بین دنباله های عددی یا هندسی به خواسته مساله پاسخ میدهند.
در توالی زیر عدد دهم کدام است؟


باتوجه به شکل های زیر اگر شکل ها به همین ترتیب ادامه پیدا کنند، چه کسری از شکل شماره ۸ رنگی می شود؟
۵.راهبرد حدس و آزمایش : با روشی منطقی و منظم پاسخ های احتمالی مساله را حدس بزنیم و با توجه به شرایط مساله حدس های خود را بررسی کنیم. با حدس های متوالی به جواب مساله نزدیک میشویم.
تعداد ۱۰۰۰ تومانی های سحر ۳ تا بیشتر از تعداد ۵۰۰ تومانی های اوست. او جمعا ۱۲۰۰۰ تومان پول دارد. سحر چه تعداد ۱۰۰۰ تومانی و چه تعداد ۵۰۰ تومانی دارد؟
۶.راهبرد زیرمساله: مسائل چندمرحله ای را به مسائل ساده تر و مرحله به مرحله تبدیل میکنیم و به ترتیب به آنها پاسخ میدهیم. هر زیرمسئله به حل زیرمسئله بعدی کمک میکند.
طول و عرض و عمق استخری ۱۰ و ۳ و ۶ متر است. میخواهند کف و دیوارهای آن را رنگ کنند. اگر برای هر سانتی متر مربع ۰۳/۰ کیلوگرم رنگ لازم باشد، باری رنگ کردن استخر چند کیلوگرم رنگ نیاز است؟
۷.راهبرد حل مساله ساده تر : ابتدا مسئله ساده تر را حل میکنیم و با جواب به دست آمده مساله اصلی را حل میکنیم. برای ساده شدن مساله از اعداد تقریبی یا کوچکتر استفاده میکنیم و پاسخ مساله اصلی را با الگویابی به دست می آوریم و الگوی کشف شده از مساله ساده را به مساله اصلی مرتبط میکنیم.

در صفحه شطرنج چند مربع وجود دارد؟
....


مبلغ واقعی 32,000 تومان    40% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما