محل لوگو

برچسب ها

CNS,,وPNS,CNS,وPNS,دانلود CNS وPNS ppt,دانلود CNS وPNS ppt,دانلود CNS وPNS,CNS وPNS ppt,Neuro,Linguistic,Programming,Neuro Linguistic Programming,دانلود Neuro Linguistic Programming ppt,دانلود Neuro Linguistic Programming ppt,دانلود Neuro Linguistic Programming,Neuro Linguistic Programming ppt,OVID,,,چیست,OVID, چیست,دانلود OVID چیست ppt,دانلود OVID چیست ppt,دانلود OVID چیست,OVID چیست ppt,آئین,نامه,رفتار,وپوشش,حرفه,ای,دانشجویان,دانشگاههای,علوم,پزشکی,کشور,آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور,دانلود آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ppt,دانلود آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ppt,دانلود آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور,آئین نامه رفتار وپوشش حرفه ای دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ppt,آشنائی,با,مبانی,و,اصول,اوليه,روش,تحقيق,آشنائی با مبانی و اصول اوليه روش تحقيق,دانلود آشنائی با مبانی و اصول اوليه روش تحقيق ppt,دانلود آشنائی با مبانی و اصول اوليه روش تحقيق ppt,دانلود آشنائی با مبانی و اصول اوليه روش تحقيق,آشنائی با مبانی و اصول اوليه روش تحقيق ppt,آشنايي,با,اصول,كلي,احياء,قلبي,ريوي,آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,دانلود آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي,آشنايي با اصول كلي احياء قلبي ريوي ppt,Tree,دانلود آشنايي با ايندکسهاي BTree ppt,دانلود آشنايي با ايندکسهاي BTree ppt,آشنايي,با,سيستم,اعداد,آشنايي با سيستم اعداد,دانلود آشنايي با سيستم اعداد ppt,دانلود آشنايي با سيستم اعداد ppt,دانلود آشنايي با سيستم اعداد,آشنايي با سيستم اعداد ppt,آشنايي,با,محتواي,درس,ذخيره,وبازيابي,اطلاعات,آشنايي با محتواي درس ذخيره وبازيابي اطلاعات,دانلود آشنايي با محتواي درس ذخيره وبازيابي اطلاعات ppt,دانلود آشنايي با محتواي درس ذخيره وبازيابي اطلاعات ppt,دانلود آشنايي با محتواي درس ذخيره وبازيابي اطلاعات,آشنايي با محتواي درس ذخيره وبازيابي اطلاعات ppt,

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 284
  • بازدید کل : 157580

پاورپوینت علوم تنظیم عصبی


پاورپوینت علوم تنظیم عصبی

نام فایل : علوم تنظیم عصبی

فرمت : .pptx

تعداد صفحه/اسلاید : 55

حجم : 2404 کیلوبایت


بنام خدا
علوم تنظیم عصبی
تنظیم عصبی
سیستم عصبی، مرکز ارتباطات و تصمیم گیری در بدن انسان ها می باشد. سیستم عصبی مرکزی(CNS) از مغز و نخاع و سیستم عصبی محیطی(PNS) از اعصاب ساخته شده اند. این دو بخش همراه با هم کنترل بخش های مختلف زندگی روزانه شما را بر عهده دارند. اعصاب از مغز به صورت، گوش ها، بینی، نخاع و ... منشعب می شوند و از نخاع به سایر نقاط بدن می رسند. اعصاب حسی اطلاعات را از محیط بیرون جمع آوری می کنند و به نخاع می رسانند. نخاع این اطلاعات را برای پردازش به مغز می فرستد. پس از آن مغز با تجزیه و تحلیل داده ها پاسخ مناسب را پس می فرستد. اعصابی که پاسخ مغز را به بافت های محیطی منتقل می کنند را اعصاب حرکتی می نامند. نخاع به صورت یک شاهراه عمل می کند و پیام ها را از مغز یا به طرف مغز منتقل می کند.
مغز
مغز
مغز افراد بالغ حدود 1400 گرم وزن و شامل 10 بتوان 12 سلول عصبی می باشد.
مغز از سه بخش ساخته شده است: مغز پیشین، مغز میانی و مغز پسین.
بخش پیشین از مخ، تالاموس و هیپو تالاموس (اجزاء سیستم لیمبیک)ساخته شده است.
بخش میانی از تکتوم و تگومنت(مرتبط با اعمالی مثل خواب و بیداری، تنظیم دمای بدن، دیدن و شنیدن و ... است) ساخته شده است.
بخش پسین شامل مخچه، پل مغزی و مدولا ساخته شده است.
اجزاء مغز
مخ(cerebrum)
مخچه(cerebellum)
دستگاه لیمبیک(limbic system)
ساقه مغز(brain stem)
مخ
مخ بزرگترین بخش مغز انسان را تشکیل می دهد. این بخش با اعمال پیشرفته انسان مثل فکر و عمل کردن در ارتباط است. مخ به چهار بخش تقسیم می شود. به هر یک از این بخش ها «لوب» گفته می شود. نام گذاری این قسمت ها بر اساس محلی است که این لوب ها نسبت به قسمت های مختلف استخوان های جمجمه قرار گرفته اند. لوب جلویی، لوب آهیانه، لوب پس سری و لوب گیج گاهی.
وظیفه هر یک از لوب ها
لوب جلویی: با فعالیت هایی مثل نقشه کشیدن، حل مسئله، منطقی بودن، احساسات و حرکات در ارتباط است.
لوب آهیانه: با فعالیت هایی مثل جهت یابی، قابلیت تشخیص، درک محرک ها و... در ارتباط است.
لوب پس سری: با پردازش دیداری(visual processing) در ارتباط است.
لوب گیج گاهی: با تشخیص محرک های شنیداری (perception of auditory) ، حافظه و فن بیان (speech) در ارتباط است.
مورفولوژی مخ
سطح خارجی مخ انسان و سایر نخستی ها همانند گردو بسیار چین خورده است. در طول تکوین، مخ از جمجمه اطراف خودش سریعتر رشد می کند و این موضوع باعث می شود که بافت آن چین خوردگی پیدا کند و در نتیجه یک حجم کوچکی را اشغال نماید. میزان روی هم قرار گرفتن بافت عصبی مخ رابطه مستقیمی با سطح قدرت پردازش مغز دارد و این مطلب را می رساند که جانورانی که نیمکره های مخ آنها تا این حد چین خوردگی ندارند و سطح خارجی مخ آنها تقریبا صاف است(مثل جوندگان)، قدرت پردازش بسیار کمتری نسبت به مغز انسان دارند. اگر مغز انسان این چین خوردگی ها را نداشت، 3 برابر حجم فعلی را اشغال می کرد و در نتیجه جمجمه انسان ها باید سه برابر اندازه فعلی می بود.

نکته: چین خوردگی های مخ منجر به افزایش سطح و همچنین افزایش تعداد نورون های آن می شود.
یک شیار عمیق مخ را به دو نیمکره تقسیم می کند. نیمکره راست و چپ. نیمکره چپ فعالیت نیمکره راست بدن و نیمکره راست فعالیت های نیمه چپ بدن را کنترل می کند. این نیمکره ها با هم در ارتباط هستند و فعالیت های مشترک نیز دارند. مثلا وقتی به جسمی نگاه می کنیم، هر دو چشم و هر دو نیمکره با همکاری یکدیگر عمل می کنند.
بخشی که دو نیمکره را به یکدیگر وصل میکند را در اصطلاح جسم پینه ای(corpus callosum) می نامند.

قشر مغز
لایه خارجی سلول های عصبی در مخ که فقط در حد چند میلی متر ضخامت دارد، قشر مخ یا Cortex نامیده می شود.
قشر مغز خاکستری رنگ بوده و مرکز بسیاری از اعمال ارادی بدن است.
قشر مخ شامل سه عملکرد تخصصی است. نواحی حسی که در ارتباط با حواس قرار دارند، نواحی حرکتی که مربوط به حرکت می باشند و یکسری ناحیه که به نواحی ارتباطی معروف هستند و مسئول تلفیق اطلاعات می باشند و در ارتباط با رفتارهای آگاهانه فعالیت دارند.
مخچه
....


مبلغ واقعی 18,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما